Van toffe teksten voor SEO tot vlijmscherpe verkooppagina's.

Copywriting: wat is het en hoe schrijf ik overtuigende teksten?

Copywriting

Vree wijze copy voor Stad Gent, ads die software verkopen als zoete broodjes of een socialmediacampagne die plastic recyclage in de kijker zet.

Al deze teksten hebben twee dingen gemeen: de doelgroepen staan altijd centraal en Fluo toverde ze uit haar pen.

Zoek je een copywritingbureau dat jouw doelgroep snapt en teksten kan schrijven die jouw gewenste acties triggeren? Laat ons dan maar weten wanneer we onze pennen mogen scherpen.

Wat is copywriting?

Copywriting wordt vaak gebruikt als verzamelterm voor het schrijven van allerlei soorten teksten. Vaak gaat het over overtuigende, commerciële teksten. We denken bijvoorbeeld aan copywriting voor websites, slagzinnen en slogans, advertenties en call to actions (CTA).

Wat is het verschil tussen copywriting en contentmarketing?

Daarnaast is er nog een andere vorm van copywriting die we ook contentmarketing noemen. Met contentmarketing gebruik je content om een band op te bouwen met potentiële klanten. Als content marketeer gebruik je met andere woorden copywriting. Dat omvat onder andere websiteteksten, zoals blogposts, en content voor sociale media. Terwijl gewone copy eerder verkopend is, staat bij content eerder informatie centraal.

Bij ons kan je terecht voor allerlei soorten copy: van toffe teksten voor SEO tot vlijmscherpe verkooppagina's.

Wat gaat er schuil achter goede copy?

Bij copywriting gaat het om veel meer dan woorden. Het eindresultaat steunt op uitgebreid onderzoek: van zoekwoordenonderzoek voor goede SEO-blogposts tot diepgaande gesprekken met je doelgroep om relevante content te creëren.

Hoe beter je de markt en je doelgroep leert kennen, hoe doeltreffender de copy. Daarom loont het de moeite om samen te werken met Fluo. Want wij doen veel meer dan schrijven. Wij brengen je klanten en gebruikers dichterbij.

Klinkt goed?