Eindelijk echt aan de slag met al die data die je verzamelt.

Data audit

Data audit

Heb je data omarmd om betere bedrijfsbeslissingen te kunnen nemen maar loopt het nog niet van een leien dakje? Je kunt tegenwoordig zo goed als alles meten, dus is het logisch dat je de weg wel eens kwijtraakt in dat bos vol data.

Zo’n probleem los je gelukkig vrij makkelijk op met een data audit. Bij zo’n audit nemen we je volledige data tracking en verzameling onder de loep om een slimmer, efficiënter en overzichtelijker meetplan voor te stellen.

Hoe ga je nu om met data?

Bij een data audit gaan we niet zomaar door je gegevens om dan alsnog een standaardoplossing voor te stellen. Een audit start bij ons met een workshop om strategische bedrijfsdoelstellingen en de rol van verschillende stakeholders te verhelderen. Zo kunnen we makkelijk bepalen hoe we relevante data op een overzichtelijke manier bij de juiste personen krijgen.

Daarnaast gaan we op zoek naar alle data sources en betrokken partijen. We analyseren hoe die partijen data aanleveren zodat we kunnen werken aan een haalbare, duidelijke structuur voor alle stakeholders.

Tot slot graven we dieper in je huidige accounts en properties. Wat meet je al? Wat moet er eigenlijk niet gemeten worden en waar bevinden zich data gaps? Zo ontdekken we snel waar het fout loopt en hoe je meer uit je data kan halen.

Hoe kan het efficiënter?

Na de grondige analyse van je huidige aanpak kunnen we voor jou een dataplan op maat voorstellen. Duidelijke prioriteiten zorgen ervoor dat je een beter overzicht krijgt. Zo kan je die gegevens beter analyseren en slimmere beslissingen nemen.

Hoe je die omschakeling efficiënt kan uitvoeren, kom je te weten via een tracking guide en een persoonlijk meetplan dat we voor jou opstellen.

Data-overload of duidelijk dashboard?

Een overload aan data kan verschillende oorzaken hebben. Als organisatie kan je bijvoorbeeld meerdere websites hebben met verschillende doeleinden. Om een beeld te krijgen van het gebruikersgedrag van je bezoekers wil je je kwantitatieve gebruikersdata correct onder de loep kunnen nemen.

Google Analytics 4 kan daarbij een grote hulp zijn, maar dan is het wel belangrijk dat je weet waar je alle informatie moet vinden én hoe je deze interpreteert. Wij helpen je met een data audit, waarna we een eenvoudig consulteerbaar en interpreteerbaar dashboard ontwerpen. Zo kan iedereen binnen je bedrijf die gebruikersdata wil interpreteren, de juiste informatie terugvinden in het dashboard en deze makkelijk uitlezen.

Herken je jouw bedrijf in deze situatie? Of zit je op een andere manier met je data in de knoop? Schakel Fluo in om die knoop te ontwarren.

Klinkt goed?