Weg met cold calling en ongerichte e-mails: account based marketing is the new kid in town.

Account-based marketing

ABM Marketing

Heb je de laatste tijd wat minder succes met cold e-mails en cold calling? Dat is niet onlogisch want door een overvloed aan ongewenste communicatie hebben deze strategieën steeds minder effect.

Account-based marketing is het perfecte antwoord. Vind geschikte klanten en bouw relaties op door middel van gepersonaliseerde communicatie en een betere klantervaring.

Weet je niet goed hoe je eraan begint? Fluo helpt je bij het opstellen en uitvoeren van je account-based marketing strategie.

Waarom zou ik kiezen voor account-based marketing?

Account-based marketing vraagt zeker meer inzet dan cold outreach want het vergt een nauwe samenwerking tussen verkoop- en marketingteams. Maar door te focussen op een veel kleinere en specifiekere doelgroep liggen de conversieratio en life-time value wel veel hoger.

Bijvoorbeeld, bij de verkoop van complexe producten en diensten aan grotere organisaties is account-based marketing een interessante strategie. Door een persoonlijke aanpak en warme relatie haal je er bovendien met een beetje geluk niet enkel klanten uit maar ook enthousiaste ambassadeurs voor je merk.

Een persoonlijke aanpak

Het succes van account-based marketing berust op een goed onderbouwde en vooral persoonlijke aanpak. Voor we contact zoeken met potentiële klanten voeren we meerdere onderzoeken uit om een winnende strategie te ontwerpen.

We beginnen met duidelijke doelstellingen en op basis daarvan identificeren we doelaccounts. We richten ons eerst op een erg kleine doelgroep van klanten met een hoge life-time value die voldoen aan je Ideal Customer Profile.

Vervolgens staan we stil bij je communicatie en kanalen. Hoe vorm je een warme relatie met die ideale klant en hoe kan je hen het beste bereiken? Via gerichte advertenties, persoonlijke e-mails of content die specifiek is afgestemd op de interesses en behoeften van die accounts?

Tot slot selecteren we een geschikte account-based marketing tool zoals HubSpot, Salesforce of Leadfeeder, zodat we de marketinginspanningen en -resultaten nauwkeurig kunnen tracken.

Van start met ABM campagnes

Na een goede voorbereiding zijn we klaar om de eerste accounts aan te spreken. Soms heb je maar één of twee kansen, dus moet het er meteen boenk op zitten.

We gaan dan ook alle acties en reacties stipt bijhouden en analyseren. Wanneer nodig kunnen we de aanpak bijsturen om geen accounts te verliezen en sneller richting ons doel te gaan bij toekomstige accounts.

Kom zeker eens langs bij Fluo om je plannen te bespreken. Dan voel je meteen zelf hoe belangrijk wij het vinden om warme relaties op te bouwen.

Klinkt goed?