Data- & meetplan

Track je je website en digitale statistieken niet? Dan hol je achter de feiten aan. Maar het hele webtrackingverhaal kan al snel aanvoelen als tijdverlies, zeker als je geen idee hebt van welke cijfers écht belangrijk zijn.
Op zo’n moment heb je helderheid nodig. Een overzicht van metrics die ertoe doen, afgestemd op jouw doelen. Daar kunnen we bij Fluo mee helpen. Wanneer we samen een slim en overzichtelijk data- en meetplan maken, geeft het je niet alleen inzicht, maar helpt het je ook om strategische beslissingen te nemen.
Klaar om helder naar je data te kijken?
Data tracking met een doel
Data kan je veel waardevolle inzichten geven: om beter te begrijpen hoe je klanten zich gedragen, hoe effectief je communicatie is, en hoe je je marketingcampagnes kunt aanscherpen. De mogelijkheden zijn eindeloos. En daarom is een goed plan onmisbaar.
Bij Fluo starten we altijd met de basis: het bepalen van jouw doelstellingen voor website data tracking. Simpeler: wat zijn de belangrijkste KPI’s? Met dat uitgangspunt maken we samen een plan.
Wat is een data- en meetplan en hoe stel je het op?
Hebben we je doelen en KPI’s helder? Dan kiezen we hoe we die data verzamelen en verwerken, ook via kwalitatief onderzoek.
We kijken eerst naar welke gegevens je nodig hebt om je doelen te halen en hoe we die het beste kunnen verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics of Matomo.
Na het verzamelen van die data verwerken we ze tot bruikbare inzichten. Hoe verdelen we je doelgroep in relevante segmenten? En welke analysemethodes gebruiken we om tot duidelijke conclusies te komen? Hoe concreter het plan, hoe waardevoller de resultaten die we uiteindelijk binnen krijgen.
Kwantitatief én kwalitatief onderzoek
Belangrijke reminder: een meetplan staat nooit helemaal vast. Je website evolueert, je doelstellingen veranderen, of er doen zich nieuwe trends en gebeurtenissen voor in je sector waar je graag op inspeelt. Daarom blijf je best bijsturen.
We meten en passen het plan aan op basis van de nieuwste inzichten. Of het nu gaat om data verzamelen voor kwalitatief onderzoek of om het analyseren van belangrijke statistieken: jij hoeft je daar geen zorgen over te maken. We vertalen de data naar overzichtelijke data dashboards die je in één oogopslag de belangrijkste cijfers tonen.
Vind je het ook lastig om orde te scheppen in de chaos van statistieken? Samen maken we een data- en meetplan waarmee jij je kunt focussen op wat écht telt.