Van een hele hoop data, naar bruikbare informatie. Hoe doe je dat?

Data tracking & rapportering

Data tracking rapportering

Heeft marketing op basis van gevoel en intuïtie nog een plek in deze digitale wereld? Wij denken van niet. Als datagedreven marketing agency geloven we dat betere beslissingen voortkomen uit het slim inzetten van data. Door het gedrag van je gebruikers te analyseren en de impact van je digitale campagnes te meten en visualiseren in een dashboard, blijf je niet alleen voor op de concurrentie - je zorgt er voor dat elke marketingactie telt.

Geloof je in een efficiëntere toekomst met behulp van data tracking en rapportering? Bij Fluo helpen we je graag om die toekomst waar te maken.

Waarom zou je tijd en geld investeren in data tracking en rapportering?

Website data tracking leert je meer dan je denkt. Welke pagina’s trekken de meeste bezoekers aan, bijvoorbeeld? Welke advertenties leveren de beste resultaten op? En welke doelgroepen zijn het meest betrokken?

Die cijfers interpreteren leidt tot inzichten die je bedrijf echt vooruit kunnen helpen.

Denk aan slimme investeringen door bijvoorbeeld je advertentiebudget in te zetten op wat echt werkt. Of betere targeting waarbij je de belangrijkste doelgroepen kent en je campagnes op hen inricht. En als je je strategie optimaliseert, behaal je meer resultaat met minder middelen.

De juiste data tracking software kiezen en instellen

Welke gegevens over het gedrag van je gebruikers wil je tracken? Samen bepalen we dit op basis van je marketingdoelen en bedrijfsstrategie. Denk aan acties zoals een link aanklikken, een formulier invullen of een e-book downloaden.

Eens we weten wat we willen meten, kiezen we het platform dat het beste past bij je strategie: Google Analytics, Matomo, Mixpanel - de keuze is groot, maar we kunnen je goed begeleiden.

Daarna leggen we met een meetplan vast welke events moeten getrackt worden, bijvoorbeeld met tools zoals Google Tag Manager. Of we maken een maatwerkoplossing in samenwerking met ons development team. Zo zie jij meteen wat je wil weten.

De belangrijkste metrics uitlichten

Overweldigd raken door een overvloed aan cijfers is vaak het grootste probleem bij tracking. Veel tools tonen méér metrics dan je nodig hebt, wat zorgt voor chaos. Daar maken wij een einde aan.

We maken een helder rapport met de key metrics voor jou en je stakeholders. Dat doen we met tools als Looker Studio, waarmee we alle gegevens overzichtelijk visualiseren in een dashboard. Geen eindeloze tabellen, maar bruikbare inzichten die je direct kunt toepassen.

Beeld je in dat jouw marketingbeslissingen gebaseerd zijn op data in plaats van giswerk. Hoe zou dat voelen?