Jaarlijks worden er miljarden uitgegeven aan online advertenties. Of waren het nu biljoenen?

SEA-strategie: haal het maximale uit je SEA-marketing

SEA strategie

Er wordt alleszins bakken geld tegen Google advertenties aan gegooid, maar er zit niet altijd een strategie of specifiek doel achter. De felbegeerde kortetermijnresultaten van SEA blijven dan uit.

Wil jij wel een doordachte SEA-strategie met relevante campagnes om succesvol online te adverteren via Google? Of via alternatieve kanalen zoals Bing, Yandex en Outbrain? Zet dan een deeltje van je budget opzij om een SEA-strategie uit te werken met Fluo. Het zal geen miljarden kosten. Beloofd!

Wat is SEA en hoe zet je het succesvol op?

SEA is een vorm van betaalde marketing waarbij je jouw website, producten of diensten promoot in de zoekresultaten van verschillende zoekmachines, zoals Google. Je adverteert op het moment dat ze actief op zoek zijn naar een product of dienst.

Maar hoe werkt een SEA-campagne nu? Je biedt op een zoekwoord waarvan je denkt dat een potentiƫle klant die zou gebruiken om jouw bedrijf of een bepaald product of dienst te vinden.

Voor velen is het een hele uitdaging om een advertentie-account op te zetten. Behalve de juiste zoektermen vinden, heb je ook specifieke kennis en expertise nodig om je Google- of Bingaccount goed te structureren. Niet enkel bij het opzetten ervan, maar ook voor de regelmatige opvolging en optimalisatie.

SEA-campagnes op maat

Een belangrijke basis voor een SEA-campagne is je maandelijkse budget. We gaan je zeker niet pushen om een bepaald bedrag uit te geven. We passen ons aan aan jouw budget en op basis daarvan schrijven we concrete doelen uit.

Of je nu extra zichtbaarheid zoekt, meer leads wenst of je websiteverkeer wil verhogen, Fluo ontwerpt telkens een SEA-plan op maat. Dat begint met zoekwoordenonderzoek, een datagedreven analyse en als het kan ook klantgesprekken. Daarna maken we een mix van gepaste campagnes, zoals search, display of discovery.

Mijn SEA-campagne staat live, wat nu?

Omdat SEA-advertising vaak gepaard gaat met grote sommen geld vinden wij het uiterst belangrijk om elke campagne via Google Ads of Bing nauwgezet op te volgen. Via een custom dashboard houd je makkelijk de prestaties van je advertenties bij. Ook wij hebben zo meer controle over je campagnes om ze regelmatig bij te sturen.

Kom je eens langs om je plannen te bespreken? Of moeten we je eerst nog even retargeten met enkele ads?

Klinkt goed?