Creëer awareness voor je merk & haal leads binnen via inbound marketing 🧲

Lead & demand generation

Lead generation

Klanten zijn kritischer geworden en denken langer na voordat ze hun portemonnee openen. Tegelijkertijd neemt de concurrentie toe en is het onmogelijk om op elk kanaal aanwezig te zijn. Hoe kun je dan toch de juiste mensen bereiken?

Misschien stel je jezelf bijvoorbeeld de volgende vragen:

  • Hoe kan ik de aandacht trekken van potentiële klanten?
  • Hoe kan ik mijn kosten per lead verlagen?
  • Welke marketingstrategie levert mij een snellere groei op?

Stress? No worries! We merken bij onze klanten dat goeie vragen leiden tot duurzame inbound marketing en doordachte lead- of demand generation strategieën. Zo kun je vlot blijven groeien.

Maar nu zitten we nog met de vraag…

Hoe ga je meer leads genereren?

Een lead of prospect is iemand die interesse heeft in een specifiek product of dienst. Leads genereren is geen kwestie van geluk, maar iets wat je gericht doet. Om je slaagkans te maximaliseren en de kosten onder controle te houden, vertrekken we vanuit een sterke voorbereiding. We analyseren wie je ideale klanten zijn, via welke kanalen we hen kunnen bereiken, en welke informatie je van hen nodig hebt.

Daarna kiezen we samen de juiste mix van digitale kanalen en richten we ons op kwalitatieve leads die effectief bijdragen aan jouw groei. Die kanalen kunnen variëren van SEO, content marketing en e-mailmarketing, tot sociale media en online advertenties

We zetten gerichte campagnes op en gebruiken landingspagina’s en formulieren die afgestemd zijn op jouw publiek. Denk aan een inschrijfformulier voor een gratis trial, een demo-aanvraag, of een downloadpagina voor een relevante whitepaper. Zo zet je prospects aan tot actie: door waarde te bieden in ruil voor contactgegevens.

Met een plan op maat optimaliseren we je marketingfunnel, zodat je niet alleen leads genereert, maar ook investeert in duurzame relaties met klanten die passen bij jouw ideale profiel. Die vertrouwensband opbouwen is vooral belangrijk bij B2B-leads. Bij B2C-leads genereren draait het vaker om aandacht genereren van mensen die prijsbewuste keuzes maken, of meer naar emotie handelen.

Specifiek voor SaaS-bedrijven draait lead generation vaak om deze concrete uitdaging: hoe wek je interesse bij potentiële klanten voor een product dat vaak abstract of complex kan lijken? Door die vraag te beantwoorden, kun je vertrouwen bij hen opbouwen met een combinatie van schaalbare technieken, zoals inbound marketing, en gerichte tactieken zoals account-based marketing.

Wat is demand generation?

Demand generation of ‘demand gen’ is een marketingstrategie waarmee je uiteindelijk vraag naar je product of dienst creëert. Je bouwt er niet alleen bekendheid mee op, maar legt er ook de basis mee voor interesse en vertrouwen bij je doelgroep op lange termijn. Want niet elke potentiële lead is op de hoogte van je merk of product, of zelfs bewust van het probleem dat jij helpt oplossen.

Door de noden en uitdagingen van je doelgroep scherp in beeld te brengen, kunnen we content creëren die hen bewust maakt van hun behoeften én de oplossing die jij biedt. Denk aan blogs, video’s of webinars die niet alleen inspireren, maar ook concrete waarde bieden.

Om dat te doen brengen we samen de noden van je doelgroep in beeld. Daarna ontwikkelen en verspreiden we content om mensen ervan bewust te maken dat ze een bepaalde nood of probleem hebben. Natuurlijk reiken we ook meteen oplossingen aan voor die noden. We koppelen daar op een natuurlijke manier jouw merk aan, waardoor jouw product of dienst als de oplossing gezien wordt. 

Zo positioneer je jouw merk als dé expert binnen jouw niche en wek je vraag naar jouw product of dienst, zelfs bij mensen die nog niet actief op zoek waren.

Lead vs. Demand generation

We zetten de verschillen nog eens voor je op een rijtje: 

Lead vs demand

Data meten en leads kwalificeren voor marketingfunneloptimalisatie

Bij Fluo zetten we sterk in op data-analyse. Je hebt niets aan duizend leads als er geen enkele juiste tussen zit.

Door slim gebruik te maken van data, helpen we je meer én betere leads te genereren. Hoe doen we dat? Door te tracken wat wel of niet werkt. We analyseren:

  • Welke kanalen het meest leads opleveren;
  • waar we de hoogste conversie zien;
  • en via welke kanalen je het maximale uit je budget kunt halen.

Met die inzichten verfijnen we je marketingfunnel, zodat elke euro die je investeert meetbare impact heeft.

Hoe meer informatie we kunnen verwerken, hoe makkelijker om je leadgeneratieplan te verbeteren. We kunnen leads beter kwalificeren en je budget optimaler inzetten, zodat je leads aantrekt die écht passen bij jouw doelen. Specifiek voor B2B-leadgeneratie gaan we nog een stap verder: we analyseren het beslissingsproces binnen bedrijven, maar ook de omvang van het bedrijf in kwestie en hun budget.

Terwijl demand generation een langetermijnstrategie is, begrijpen we ook dat je graag snel resultaat ziet. Een duurzaam partnerschap met Fluo zorgt ervoor dat we die langetermijnvisie kunnen balanceren met kortetermijnacties en -resultaten. We monitoren de correcte en relevante KPI's voor beide invalshoeken om samen kwalitatief te groeien en jouw merk in de markt te zetten.