Niet weg te denken uit de marketingmix.. Maar hoe zet je het optimaal in?

E-mailmarketing

E mailmarketing

E-mailmarketing is al jaren een belangrijke marketingtool. Het is een niet te miskennen mogelijkheid om meer inkomsten te genereren en daarom is het voor veel bedrijven ook niet meer weg te denken uit hun marketingmix. Maar e-mail is tegelijkertijd een kanaal waar veel onduidelijkheid over heerst in vergelijking met andere digitale kanalen. Wat kies je als onderwerp? Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen? En hoe zit dat nu eigenlijk met GDPR?

Al deze inhoudelijke en technische details bespreken we graag met jou om je e-mailmarketing te optimaliseren en doeltreffende e-mailcampagnes uit te werken.

Wat wil je bereiken met e-mailmarketing?

Het grote vraagstuk bij e-mailmarketing is het doel van je campagnes. Wil je vooral nieuwe leads genereren, top of mind blijven of bestaande klanten warm maken om extra producten of diensten te kopen.

Elke doelstelling vergt een andere aanpak. En om die doelen te behalen, is het belangrijk om jouw e-mailmarketingstrategie af te stellen op je prioriteiten, je doelpubliek en je merk. E-mailmarketing voor B2B software pakken we, bijvoorbeeld, anders aan dan een strategie voor B2C consumentengoederen.

Een winnende e-mailmarketingstrategie bepalen

Op basis van je doelstellingen kunnen we concrete plannen maken voor je volgende campagnes.

Stuur je al marketing e-mails of nieuwsbrieven, dan vertrekken we vanuit een e-mailmarketing audit. Zo niet stellen we een strategie op vanaf nul.

We denken na over de inhoud van je e-mails, de tone of voice, het doelpubliek en hoe we e-mailadressen verzamelen natuurlijk. Van lijsten kopen op de zwarte markt zijn we geen fan, dus werken we meestal met retargeting ads, inschrijvingsformulieren op de website en lead magnets zoals whitepapers, e-books of checklists.

Vervolgens staan we stil bij de automatisering van je campagnes. We onderzoeken welke geautomatiseerde e-mails we op welk moment moeten sturen om de beste resultaten te boeken. Dit kan op basis van je huidige softwarepakket of via nieuwe e-mailflows in Hubspot, ActiveCampaign, Campaign Monitor, Klaviyo of Mailchimp.

E-mailcampagnes op maat

Na een efficiënte uitwerking van de doelstellingen en strategie maken we concrete e-mailmarketingplannen. Of je nu e-mailcampagnes, geavanceerde marketingautomatisering of wekelijkse nieuwsbrieven wil, we werken steeds doelgericht om relevante e-mails te schrijven voor jouw doelgroep.

Stuur gerust eens een e-mail om ideeën uit te wisselen en ontdek zelf hoe goed onze e-mails zijn.

Klinkt goed?