Gedaan met die last-minute posts en verjaardagswensen voor Bart van HR. Volg een concrete strategie voor je social media marketing en zie sneller resultaat.

Social media campagne & posts

Social media campagnes

Wat als we je vertellen dat sociale media strategisch inzetten, in plaats van inspiratieloze posts de wereld insturen, echt een verschil maakt voor je merk?

Want in tegenstelling tot de jaren 90, zijn er vandaag veel efficiëntere manieren om je product of dienst te marketen dan giga bedragen voor een tv- of reclamespot te betalen waarvan je niet weet wat de impact zal zijn. Reclame via sociale media is tot op vandaag nog altijd gratis –via organische content– tenzij je wilt adverteren natuurlijk.

Fluo is het digitale en social media marketing agency om net dat te doen: jouw communicatie op een menselijke en doordachte manier inzetten zodat je effectief resultaat ziet.

Wat is een social media campagne precies?

Een social media campagne is een strategische marketinginspanning gericht op het behalen van specifieke doelen via… sociale media. Je creëert en deelt creatieve content die aansluit bij de doelgroep. Door een helder stappenplan te volgen, kun je jouw strategie optimaal inzetten. 

Een sterke social media campagne bestaat uit drie fundamenten: een strategie, een contentkalender of contentplan en een uitstekende uitvoering. We bespreken hieronder wat elk van de drie exact inhoudt. 

Strategie op de 1e plaats

Om je social media campagne op te zetten voor je bedrijf of organisatie, focussen we op een strategie die past bij je merk. Geen losse posts over productkenmerken waar niemand om heeft gevraagd, verjaardagen van collega’s… maar een doordacht plan dat jouw merk en doelgroep centraal zet.

Strategie start met goeie vragen. In de eerste plaats onderzoeken we welke kanalen bij je merk en doelgroep passen. Daarna vragen we ons af hoe we relevante en impactvolle boodschappen via die kanalen kunnen verspreiden. Als derde punt kijken we ook of advertenties zinvol zijn, of een focus op organische content voldoende is.

Maakt niet uit welke social media kanalen je gebruikt. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn of Pinterest, we helpen je bepalen welke kanalen en of je best ads en organische posts mixt.

Van strategie naar contentkalender: de vertaling

Daarna vertalen we strategie in een concrete contentkalender. Daarin leggen we vast wat we precies communiceren per campagne, waar en wanneer die content verschijnt en hoeveel budget we inzetten voor advertenties.

Dankzij dat duidelijke social media content plan zijn random posts verleden tijd en sluit alles naadloos aan bij de uitgetekende strategie. Of het nu een contentplan is voor Instagram, Pinterest, of LinkedIn: onze plannen zijn simpel, maar doordacht en doeltreffend.

Content voor social media die blijft plakken

Na strategie en planning is het tijd voor de uitwerking: contentcreatie. Ons team van creatieve masterminds en scherpe copywriters zorgt voor posts, reels en advertenties die zowel opvallend als efficiënt zijn. Content voor Instagram of Pinterest nodig? No problemo, we weten wat posts op elk platform nodig hebben om goed te performen.

Wij geloven in kwalitatieve, zelfgemaakte templates. Ideaal om consistentie in je huisstijl te bewaren én om snel nieuwe, professionele visuals te maken.

Hoeveel kost adverteren op Instagram of Facebook nu eigenlijk?

Adverteren op sociale media kan een uitstekende tool zijn om te groeien in je online ambities. De kosten van de advertenties zijn afhankelijk van je budget en je doelen. We zoeken samen graag uit wat de ideale investering is om je marketing te optimaliseren!

Ben je via social media bij ons terechtgekomen? Dan hebben we al eens bewezen dat we je volgende campagne tot een succes kunnen maken. 

Vond je ons via Google? Dan kunnen we in gesprek gaan over SEO en contentmarketing