Vele bedrijven hebben de goede wil om in te zetten op contentmarketing, maar het loopt niet altijd even vlot. Er zijn vaak andere prioriteiten en de resultaten moeten er soms sneller zijn dan mogelijk is.
Nochtans is een duidelijke contentstrategie de leidraad voor goede communicatie met je doelgroep. Helaas loopt het vaak fout door een gebrek aan coherentie, onregelmatige kalenders en allerlei andere moeilijkheden waar je voortdurend mee te maken krijgt door een te drukke agenda.
Wil je deze problemen jouw wereld uit helpen en de puntjes op de i zetten van jouw contentmarketing? Bespreek je contentstrategie eens met Fluo.
Een goede voorbereiding & visie voor de lange termijn
Uit ervaring blijkt dat bedrijven niet voldoende aandacht besteden aan het voorbereidend werk. Daarom vinden we het belangrijk om jullie huidige aanpak te analyseren en de langetermijnvisie van je merk te bespreken. We hebben het in een breed opzicht over je uitdagingen, je concurrenten, je geschiedenis, je doelgroep en alles wat een invloed kan hebben op de kwaliteit van je content.
Daarna bekijken we je doelstellingen en middelen in meer detail. Wat wil je bereiken met je content? Wil je meer verkeer naar je website krijgen, je merkbekendheid vergroten, meer leads genereren of nog iets anders?
En via welke kanalen wil je dat klaarspelen? Vind je jouw doelgroep het makkelijkst via teksten op de website of zet je in op content voor sociale media? Werken we samen aan een strategie met specifieke focus op zoekwoordenonderzoek of steken we een heus Instagram contentplan in elkaar? Door duidelijkheid te scheppen over je kanalen, boodschap en buyer persona’s, gaat de uitwerking van jouw contentstrategie een stuk vlotter.
Oude en nieuwe content
Op basis van een audit van je huidige aanpak en het voorbereidende werk rond je doelgroep en doelstellingen stellen we een allesomvattend contentplan op.
Enerzijds zoeken we snelle aanpassingen die een mooi resultaat kunnen opleveren zoals bestaande content updaten, betere metatags schrijven en de blog reorganiseren via content pillars. Anderzijds werken we aan een contentplan met kalender om de toekomstige contentcreatie in goede banen te leiden.
We brainstormen ideeën die relevant zijn voor je doelgroep en merk. Die organiseren we volgens de reeds bepaalde content pillars of categorieën. Dan denken we nog eens dieper na over de distributiemogelijkheden. Wordt het een blogpost, infographic of video? Of misschien wel alle drie?
Van contentmarketingstrategie naar creatie
Wanneer het strategische deel van contentmarketing erop zit, kun je starten met contentcreatie. We kunnen je verder ondersteunen door content voor de website te schrijven, interne links toe te voegen en de content te verspreiden via digitale kanalen. Als je daarvoor kiest, zorgen we voor een regelmatige opvolging van de prestaties en duidelijke updates over de doelstellingen.
Wat denk je? Zetten we samen in op duurzame groei dankzij een duidelijke contentstrategie met concrete plannen?