Weet jij eigenlijk welke zoekwoorden jouw doelpubliek gebruikt?

Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek

Zoekenwoordenonderzoek is een centraal onderdeel van zowel SEO als SEA. Of je nu hoger wil ranken in Google of de juiste mensen wil bereiken met je advertenties, het is belangrijk om te weten welke zoekwoorden je doelpubliek gebruikt.

Uiteraard kan je die makkelijk vinden via verschillende tools zoals Google’s Keyword Planner. Maar toch is het de moeite waard om hiervoor experts in te schakelen. Fluo, bijvoorbeeld. We vertellen je meteen waarom.

Waarom zoekwoordenonderzoek laten doen?

We weten allemaal wel dat zoekwoordenonderzoek de basis is voor een goede SEO-blogpost. Maar heb je er al eens bij stilgestaan dat zo’n onderzoek veel meer voor je kan betekenen?

Zoekwoordenonderzoek geeft je namelijk ook inzichten in het online zoekgedrag van je doelgroep. Via grondig onderzoek kom je te weten welke zoekopdrachten je doelgroep uitvoert en wat hun verwante interesses zijn.

Die informatie vind je niet in de gratis tools. Voor die conclusies heb je een scherpe geest, een vleugje creativiteit en een mix van tools nodig. Laat dat nu eens drie dingen zijn waar we bij Fluo zeker geen tekort aan hebben.

Maar wat doen jullie dan precies in zo'n zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek bestaat uit drie stappen: verzamelen, analyseren en structureren. Daarna volgt de implementatie via content of advertenties.

Het onderzoek begint met een brainstorm en de verzameling van mogelijke zoekwoorden via verschillende tools. Zo bekomen we een nogal lange lijst met mogelijke keywords die we verder gaan verfijnen.

Onze specialisten staan onder andere stil bij de intentie van je doelgroep om te bepalen welke zoekwoorden ze wel en niet meenemen. Daarna selecteren ze de optimale keywords op basis van hun relatie met je USP en product of dienst.

Vervolgens gaan we de zoekwoorden structureren. We verdelen ze in kernzoekwoorden en hulpzoekwoorden. Dit gebeurt op vlak van haalbaarheid (weinig concurrentie en hoog zoekvolume) maar ook op basis van de relevantie voor mogelijke klanten en gebruikers.

Hoe gebruiken we de resultaten van het onderzoek?

Met de resultaten van een zoekwoordenonderzoek kunnen we verschillende kanten op: nieuwe content schrijven, de SEO van je website optimaliseren of heel doelgericht adverteren.

Na deze stap blijven we je ook verder ondersteunen met tracking om je positie per zoekwoord te analyseren of de efficiëntie van advertenties te meten.

Daarvoor voorzien we een custom dashboard waarop je eenvoudig de prestaties kan volgen. Zoek ons gerust even op in Gent om je plannen te bespreken.

Klinkt goed?