Zit jouw doelgroep op Facebook of TikTok? Kijken ze graag tv of lezen ze liever een magazine?

Kanaalstrategie

Kanaal strategie

Je wilt met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk klanten aanspreken. Dus stel je jezelf cruciale vragen over het gedrag je doelgroep.

Een kanaalstrategie is een essentieel onderdeel van elk marketingplan. De juiste kanalen kiezen, maakt het verschil tussen een schot in de roos en water naar de zee dragen. Maar hoe kies je dan de juiste kanalen? Bij Fluo berusten we op doelgroepenonderzoek, data-gedreven beslissingen en de positionering van jouw bedrijf. Iets voor jou?

Hoe goed ken jij je doelgroep?

Om de juiste kanalen te kiezen, starten we altijd met grondig doelgroepenonderzoek. Aan de hand van diepgaande gesprekken leren we je gebruikers beter kennen. We bestuderen wat hen bezig houdt, waar ze afleiding zoeken in hun vrije tijd en welke content ze leuk vinden.

Dit is trouwens niet enkel nuttig voor je kanaalstrategie. Met deze gedetailleerde informatie stuur je ook makkelijk je communicatie- en SEO-strategie bij.

Inzetten op de juiste kanalen

Bedrijven gaan vaak de mist in om een juiste mix van kanalen te kiezen. Het is erg aantrekkelijk om op de laatste trends te springen en overal aanwezig te zijn. Voor de meeste bedrijven is het echter onmogelijk om op elk kanaal aan de verwachtingen van hun doelgroep te voldoen. Bovendien zou het stukken van mensen kosten om voor elk kanaal goede content te creëren.

Daarom stellen we een kanaalstrategie op met aandacht voor je budget, tijd en capaciteiten. Met een evenwichtige mix van “earned, paid en owned” kanalen zorgen we ervoor dat jouw klanten via het gepaste kanaal met jou in contact komen.

Een consistent merk = een sterk merk

Een kanaalstrategie is meer dan de juiste kanalen kiezen. Met zo’n strategie zorgen we ervoor dat de content geoptimaliseerd is voor elk kanaal en toch mooi samenhangt om een net geheel te vormen.

Dankzij een goed afgestemde strategie weten klanten wat ze van je mogen verwachten op elk kanaal. Het doel is herkenbare content en heldere communicatie op maat van je publiek.

Duidelijke doelstellingen bepalen

Uiteraard zijn de mogelijkheden erg uitgebreid en het landschap verandert constant. Daarom is het belangrijker dan ooit om KPI’s te bepalen per kanaal en de prestaties nauwkeurig op te volgen.

Fluo helpt je bij het opstellen en tracken van deze doelstellingen nadat we samen een kanaalstrategie hebben uitgewerkt. Zo breng je jouw klanten steeds een stapje dichterbij.

Klinkt goed?