Droom jij ook van content die volgend decennium nog hoog staat te schitteren in de zoekresultaten van Google?

SEO-strategie: hoe stel je die op?

SEO strategie

Wat is een SEO-strategie en hoe werkt het?

Wat bij veel mensen wel bekend is, is dat SEO, ofwel 'search engine optimization', draait om zoekwoorden. Je wil met een SEO-strategie kwalitatief verkeer naar je website brengen door hoog te ranken in de organische zoekresultaten. Hoe hoger je positie, hoe meer kans dat mensen op je website terechtkomen. Maar een SEO-strategie opstellen, bevat meer dan enkel focussen op de juiste zoekwoorden.

Een SEO-strategie is een aanpak om het maximale uit je SEO te halen. Je ziet de resultaten weliswaar meestal pas op lange termijn. Door nu in te zetten op relevante content kan je ervoor zorgen dat de juiste mensen jou sneller vinden. En dat voor vele jaren. Maar dat wist je al, daarom ben je hier.

Wist je ook dat het nu nog perfect mogelijk is om in de top 3 van de Google zoekresultaten (of een andere zoekrobot) te staan met een blogpost uit bijvoorbeeld 2014?

Zo’n content die jarenlang meegaat noemt men “evergreen content”. Niet toevallig staat Hubspot’s blog post “5 Ideas for Creating Killer Evergreen Content [+ Examples]” uit 2014 nog steeds op de derde plaats te pronken in Google.

Hoe verhoog je je vindbaarheid in Google?

Een hoge positie in de zoekresultaten bereik je niet zomaar. Heb je een bestaande website? Dan is het slim om te starten met een SEO-audit om je prioriteiten vast te leggen en je SEO-inspanningen te kunnen inschatten.

De plaatsbepaling van zoekmachines is een altijd-veranderende combinatie van factoren. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de technische kant van je website of het verbeteren van je content. Die factoren zijn zo uiteenlopend dat je een erg brede kennis nodig hebt om een goede SEO-strategie uit te rollen. En dat hebben we.

Als fundament van de strategie bouwen we aan een goede structuur en een technisch sterke website. Daarop plaatsen we relevante content voor je doelgroep, gebaseerd op zoekwoordenonderzoek.

SEO-strategie: méér dan gevonden worden

Je stelt een SEO-strategie op die Google vertelt dat de inhoud op jouw website hét beste antwoord biedt voor een bepaalde zoekopdracht. Maar bij een succesvolle SEO-strategie gaat het niet enkel om vindbaarheid. Wie bijvoorbeeld marketingsoftware verkoopt, heeft er niets aan om gevonden te worden door boekhouders.

Daarom zetten we in op zoekwoorden die het juiste publiek aanspreken en focussen op de gepaste intentie (meestal informatie zoeken, vergelijken of kopen). Heb je een paar specifieke keywords bepaald die belangrijk zijn? Dan passen we on-page SEO toe op individuele webpagina’s en optimaliseren verschillende SEO-onderdelen binnen een pagina. Zo scoort de pagina zo hoog mogelijk op dat vooraf bepaalde zoekwoord.

We voeren daarbij ook een grondige kwaliteitscontrole uit. Want je content is er niet enkel om de zoekgoden te plezieren. Wie inspeelt op de wensen van zijn doelpubliek, zal zonder twijfel ook meer gekwalificeerde leads over de vloer krijgen.

Een actieplan met constante bijsturing

SEO is geen exacte wetenschap. Niemand kent alle factoren en de gekende factoren kunnen snel veranderen. Daarom is het belangrijk dat je een SEO-strategie blijft opvolgen. Door een duidelijk actieplan te volgen en de prestaties nauwkeurig op te meten, kunnen we de strategie doeltreffend bijsturen via SEO-optimalisatie. En jij mag alles netjes meevolgen in een custom dashboard.

Of we nu de websiteprestatie optimaliseren of de content actualiseren, je blijft altijd op de hoogte. Maar eerst moet jij ons even op de hoogte brengen van jouw plannen. Kom gerust eens langs voor een koffie.

Klinkt goed?