SEO-strategie

SEO-marketing is een strategie waarvan je de resultaten meestal pas ziet op lange termijn. Door nu in te zetten op relevante content kan je ervoor zorgen dat de juiste mensen jou sneller vinden. En dat voor vele jaren. Maar dat wist je al, daarom ben je hier.
Maar wist je ook dat het nu nog perfect mogelijk is om in de top 3 van Google (of een andere zoekrobot) te staan met een blogpost uit bijvoorbeeld 2014?
Zo’n content die jarenlang meegaat noemt men “evergreen content”. Niet toevallig staat Hubspot’s blog post “5 Ideas for Creating Killer Evergreen Content [+ Examples]” uit 2014 nog steeds op de derde plaats te pronken in Google.
Hoe verhoog je je vindbaarheid in Google?
Bovenaan geraken in de zoekresultaten doe je niet zomaar. De plaatsbepaling van zoekmachines is een altijd-veranderende combinatie van factoren. Die factoren zijn zo uiteenlopend dat je een erg brede kennis nodig hebt om een goede SEO-strategie uit te rollen. En dat hebben we. Als fundament van de strategie bouwen we aan een goede structuur en een technisch sterke website. Daarop plaatsen we relevante content voor je doelgroep, gebaseerd op zoekwoordenonderzoek.
Méér dan gevonden worden
Bij een goede SEO-strategie gaat het niet enkel om de vindbaarheid. Wie bijvoorbeeld marketingsoftware verkoopt, heeft er niets aan om gevonden te worden door boekhouders. Daarom zetten we in op zoekwoorden die het juiste publiek aanspreken en focussen op de gepaste intentie (meestal informatie zoeken, vergelijken of kopen).
We voeren daarbij ook een grondige kwaliteitscontrole uit. Want je content is er niet enkel om de zoekgoden te plezieren. Wie inspeelt op de wensen van zijn doelpubliek, zal zonder twijfel ook meer gekwalificeerde leads over de vloer krijgen.
Een actieplan met constante bijsturing
SEO is geen exacte wetenschap. Niemand kent alle factoren en de gekende factoren kunnen snel veranderen. Daarom is opvolging een belangrijk deel van elke SEO-strategie. Door een duidelijk actieplan te volgen en de prestaties nauwkeurig op te meten, kunnen we de strategie doeltreffend bijsturen. En jij mag alles netjes meevolgen in een custom dashboard.
Of we nu de websiteprestatie optimaliseren of de content actualiseren, je blijft altijd op de hoogte. Maar eerst moet jij ons even op de hoogte brengen van jouw plannen. Kom gerust eens langs voor een koffie.