Organische contentstrategie

Zo maximaliseerden we de zichtbaarheid van Authentage

Je online zichtbaarheid maximaliseren in je markt als je al een vaste waarde bent. Hoe begin je eraan? Met deze vraag startte de samenwerking tussen Fluo en Authentage in juli 2022. Om hun positie in Europa verder te versterken, deed Authentage beroep op onze uitgebreide expertise. De droge Fluo-humor kregen ze er gratis bij!

Authentage visual

Na grondig onderzoek ontwikkelden we een doordachte organische contentstrategie. Daarna was ‘t een kwestie van kwalitatieve leads aan te trekken. We haalden de barrières voor de bezoeker weg door hen rechtstreeks toegang te geven tot de downloads, bijvoorbeeld catalogi en lookbooks, zonder een e-mailadres in ruil te moeten geven. We implementeerden een “Request a quote”-formulier gekoppeld aan Klaviyo om meer sales te genereren. Een win-winsituatie want zo kunnen leads concrete informatie vragen en krijgt team Authentage de aanvragen direct in hun inbox. Dat zorgt voor een duidelijker zicht op de behoeften van hun klanten.

Eens de fundamenten er lagen om de leadconversie te verhogen, ontwikkelden we een socialemediacampagne die meer bezoekers en dus leads naar de website zou brengen. Onze nauwe samenwerking met Authentage zorgt ervoor dat we altijd klaarstaan om hen te ondersteunen waar nodig en om content te delen waar ze volledig achter staan.

+ 56%

organische volgers

± 10

'Request a quote'-aanvragen
per maand

+ 30%

prijslijst downloads

Maar het bleef niet enkel bij een strategie en gedetailleerd contentplan: we creëren en delen content voor Authentage en beheren verschillende digitale kanalen. Dankzij reelcreatie, frequent posten en zo'n 180 pins per maand op Pinterest te pinnen, blijven we de organische zichtbaarheid van Authentage aanzienlijk vergroten. Pin, euh, pun intended 😉

Kanaalstrategie

Bij het opstellen van een kanaalstrategie stellen we eerst de juiste vragen over het gedrag van je doelgroep. Op die manier kun je je tijd en geld zo efficiënt mogelijk inzetten om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Want of je doelgroep de krant leest of net op Pinterest rondhangt, maakt alle verschil. Zo zijn LinkedIn, Instagram en Pinterest ideale kanalen voor Authentage omdat het visuele aspect van de kanalen het karakter van hun producten makkelijker weergeeft.

Graag weten welke kanalen bij jouw bedrijf of organisatie passen? 

Kanaalstrategie
E3 A6207 500p

Een kanaalstrategie zonder communicatiestrategie of socialemediacampagne is natuurlijk weinig waard. Daarom omvat onze huidige samenwerking met Authentage veel meer dan enkel het identificeren van de correcte kanalen. Zo hebben we bijvoorbeeld landingspagina's ontwikkeld gebaseerd op populaire onderwerpen in de design- en interieurwereld zoals wellness.

Authentage mockup

En we doen nu ook ‘search engine optimisation’ (SEO), ‘search engine advertising’ (SEA), ‘social media advertising’, en optimaliseren de conversieratio (CRO) en rapporteren alles netjes aan onze contacten bij Authentage. Dus terwijl we eerst de focus op organische content legden, zijn we later ook doorgeschoven naar betalende content.

"Enthousiasme, expertise en efficiëntie associëren wij met Fluo. Na een jaar zagen wij het websiteverkeer via onze social mediakanalen meer dan verdubbelen. Dat we het voorbije jaar de samenwerking reeds hebben uitgebreid, spreekt voor zich."

Marian De Schutter, Digital Marketing & Business Activation bij Authentage

Klaar om je merk ook in de spotlight te zetten?

Ben je geïnteresseerd in een samenwerking om jouw organische content naar een hoger niveau te brengen? Steek je licht eens op via hallo@fluo.be 💡

Contact