Organische en betaalde campagnes in België en Nederland optimaliseren
Kunnen we enkel je zoekresultaten optimaliseren in België? Nee joh, tuurlijk niet, we kijken graag over de landsgrenzen heen! Daar is onze klant Primion een prima voorbeeld van. Als toonaangevende speler in de beveiligings- en toegangscontrole-industrie, kwam het team in 2022 naar ons met een duidelijke missie: hun online zichtbaarheid en aanwezigheid in België en Nederland vergroten. Ze wilden hun organische zoekresultaten en betaalde zoekcampagnes optimaliseren om meer waardevolle leads te genereren.

In onze samenwerking ligt de focus op 'search engine optimisation' (SEO) én 'search engine advertising' (SEA), dit zowel op technisch en inhoudelijk vlak. Maar… wat houdt dat nu precies in?
Aan de ene kant doen we aan 'position tracking', waarbij we de belangrijkste 'keywords' of zoekwoorden identificeren, in de gaten houden en die posities optimaliseren. Bij position tracking is onze favoriete partner de tool SEMrush.
Aan de andere kant werken we samen met het internationale SEO-team van Primion voor het inhoudelijke luik. Zo bepalen we samen de prioriteiten voor grote projecten en werken deze dan uit op de verschillende websites. Denk bijvoorbeeld aan een naamsverandering, copy updates van de websites, of een terminologielijst voor alles wat met SEO en zoekwoordenonderzoek te maken heeft. Kortom, alles wat ervoor kan zorgen dat Mr Google van Primion de primus inter pares kan maken.

Voor 'search engine advertising' (SEA) werkten we een doordachte strategie uit voor Google Ads. We onderhouden namelijk de bestaande campagnes, zetten nieuwe campagnes op en optimaliseren waar nodig. Om de leads vlotter te laten converteren van potentiële naar effectieve klant, namen we ook de website even onder de loep, zodat we ook daar kunnen optimaliseren. Dat is 'conversion rate optimisation' of CRO.
focus keywords verbeterd
van die focus keywords
hebben doelpositie behaald
waardevolle SEA-leads
SEO-optimalisatie
'Search engine optimisation' (SEO), oftewel zoekmachineoptimalisatie, zorgt ervoor dat je website hoger scoort in zoekresultaten door middel van contentcreatie en technische verbeteringen. Fluo's datagedreven en menselijke aanpak richt zich op de behoeften van de doelgroep, waardoor de zichtbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van je website worden verbeterd. Win win! Door te focussen op relevante content en technische optimalisaties, helpen we je om duurzame resultaten en een betere gebruikerservaring te bereiken.
Graag ook de O bij SEO voegen dankzij ons? Lees hier meer:

De samenwerking met Primion is nog steeds in volle gang. We blijven de SEO-strategie verfijnen en SEA-campagnes optimaliseren. Het Primion-team is nu ook beter uitgerust om zelf met de verbeterde tools en strategieën aan de slag te gaan, terwijl wij hen blijven ondersteunen om hun online zichtbaarheid en leadgeneratie te maximaliseren.
Laat het ons weten via hallo@fluo.be en we onderzoeken samen wat we voor je kunnen betekenen. 🔍