Bovenaan elke zoekmachine geraken? Wat extra zoekwoorden, goedkope AI-content of duizenden irrelevante backlinks zullen het wellicht niet voor je klaarspelen.
Een datagedreven SEO-optimalisatie met de menselijke aanpak van Fluo, daarentegen, doet je ongetwijfeld wel een stuk hoger belanden in de zoekresultaten.
Hoe optimaliseren we SEO?
Om je website hoger te laten scoren in Google en andere zoekmachines werken we aan contentcreatie en technische SEO.
Content SEO
Voor contentcreatie of optimalisatie van SEO-content kijken we niet alleen naar de zoekwoorden en de interne links die je in jouw website integreert. We staan vooral stil bij wat je doelpubliek nodig heeft. Speelt jouw content al in op die noden en zoekintenties of zijn er nog mogelijkheden om een breder of relevanter publiek te bereiken?
Technische SEO
Een SEO-optimalisatie kan ook technischer zijn. De technische structuur van een website is eigenlijk zelfs de basis van al je SEO-inspanningen. Via technische SEO versterken we de prestatie van je website, wat zich zou moeten weerspiegelen in een betere ranking. Het overkoepelende doel is het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Is je website bijvoorbeeld geoptimaliseerd voor mobiele apparaten? Of kan de snelheid van je website misschien beter? Pagina’s met een trage laadtijd elimineren is cruciaal, want snelheidsoptimalisatie heeft een positieve invloed op je conversiepercentage.
"Dan sta ik straks bovenaan in Google?"
Het voor de hand liggende doel van SEO-optimalisatie is een hogere positie in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Maar is dat ook het ultieme doel? Uiteraard niet.
SEO optimaliseren voor je eindgebruiker
Wanneer we SEO optimaliseren, schrijven we altijd in de eerste plaats voor de eindgebruiker en niet voor het algoritme. We zoeken dus ook gelegenheden om de websitebezoekers een betere ervaring te geven zodat zij makkelijk een lead of klant worden. Controleer dus de kwaliteit van je content voor de lezer. Dat kan bijvoorbeeld door aantrekkelijke SEO-titels, relevantere content en een duidelijke call to action. Als bezoekers makkelijk een gewenste actie kunnen uitvoeren, is dat voordelig voor jou en je SEO.
De SEO is geoptimaliseerd... Wat nu?
Bij een zoekmachineoptimalisatie van je webshop of website zou je na enkele weken de eerste resultaten moeten zien. Om de exacte impact van de optimalisatie te kennen, volgen we de resultaten op via position tracking van pagina’s en zoekwoorden.
We leren zo nog meer over de interesses en het gedrag van je doelgroep. En zo kunnen we je website blijven optimaliseren.
Als je consequent waarde levert en de zoekintenties van je doelgroep juist inschat, wordt je positief beloond door Google. Aangezien wij focussen op de eindgebruiker, is SEO-optimalisatie meer gericht op de uiteindelijke ervaring van je bezoeker. Dan is je website bovendien beter bestand wanneer Google nog maar eens zijn algoritmes aanpast.
Klaar om te ontdekken hoe positief onze impact kan zijn op jouw bedrijf?