Nieuwe dienstverlening kenbaar maken

Strategie en creatief concept voor het Werkschakelpunt Gent

Het Werkschakelpunt Gent biedt ondersteuning aan werkgevers en werknemers op het gebied van levenslang leren, jobmobiliteit en competentieversterking. In een snel evoluerende arbeidsmarkt staat het Werkschakelpunt van Stad Gent klaar om werkgevers en werknemers te begeleiden bij de uitdagingen van veranderende jobs en nieuwe competentie-eisen.

Werkschakelpunt visual

Voor het Werkschakelpunt Gent ontwikkelde Fluo in samenwerking met Leap Forward een online databank en awarenesscampagne om werkgevers en HR-dienstverleners met elkaar te verbinden. Door middel van workshops en gebruikersonderzoek creëerden we de optimale websitearchitectuur, vergezeld van heldere webteksten en een creatief concept.

Qua concept namen we de insteek van de urgentie: dat bedrijven nu moeten inzetten op het coachen en begeleiden van personeel naar nieuwe jobs. Zo gebruikten we copy als “Tijd om je talent dichterbij te zoeken”, “Tijd om in te zetten op reskilling en upskilling van je huidige werknemers” en “Tijd om het Werkschakelpunt Gent in te schakelen.” Op deze manier stuurden we duidelijk aan op actie op korte termijn.

1286

bezoekers via Google Ads
in 6 maanden

57

HR-dienstverleners 
aangesloten

+ 23.000

videoviews op Linkedin

Na een grondige analyse van het budget en de kanalen ontwikkelden we een advertentieplan met daarin een doordachte 'search engine advertising' (SEA)-strategie en LinkedIn-campagne. De uitwerking bestond zowel uit tekst (Google ads) als statische beelden, maar ook video (LinkedIn ads).

Werkschakelpunt mockup

Waarom kozen we precies voor LinkedIn? Dat was het resultaat van een grondig onderzoek rond kanaalstrategie. We ontdekten dat HR-managers en bedrijfsleiders in de Gentse regio vooral op LinkedIn aanwezig waren. Daarnaast speelde ook de targeting op LinkedIn in ons voordeel: ze liet toe om op specifieke rollen, locaties en bedrijfsgrootte te filteren. Uiteindelijk berekenen we de gemiddelde kost en mediabudget per kanaal. Op die manier kon het Werkschakelpunt Gent een doordachte beslissing maken.
 

Communicatiestrategie

Voor effectieve communicatie is een doordachte strategie cruciaal. Dit begint bij grondig doelgroepenonderzoek om je publiek te begrijpen, gevolgd door het stellen van duidelijke doelstellingen die aansluiten bij de customer journey.

Bij Fluo analyseren we, net als bij het Werkschakelpunt van Stad Gent, je markt en spreken zowel je doelgroep als interne teams om relevante inzichten te verzamelen. Samen bepalen we je boodschap, positionering en tone of voice, en zorgen voor een aantrekkelijke visuele presentatie van je merk.

Tot slot werken we de details uit, zoals de juiste kanalen en timing, om jouw communicatie effectief en doelgericht te maken. Interesse? 

Communicatiestrategie
Frame 2

Een laatste dienst waarmee we het Werkschakelpunt van Stad Gent hielpen, was 'search engine optimisation' (SEO). Daarvoor deden we op basis van ons zoekwoordenonderzoek een aantal suggesties voor blogartikelen. Uiteindelijk publiceerden we samen zo'n acht blogartikelen die je terugvindt op de website van Stad Gent.

Hulp nodig om een communicatiestrategie te ontwikkelen die bij jouw bedrijf of organisatie past?

Stuur ons een mailtje via hallo@fluo.be en dan bespreken we met veel plezier wat onze dienst communicatiestrategie, kanaalstrategie of SEO-optimalisatie zou kunnen betekenen voor jouw bedrijf. 📈

Contact