Communiceren met een groot publiek, en dan nog liefst het juiste publiek, dat is allemaal zo simpel niet.

Communicatiestrategie

Communicatiestrategie

Voor duidelijke en succesvolle communicatie heb je een doordachte communicatiestrategie en een strak plan nodig. Dat bestaat onder andere uit doelgroepenonderzoek, doelstellingen op basis van data en menselijke boodschappen. En dat komt samen in een allesomvattend communicatieplan.

Wil je jouw communicatiestrategie op een luchtige manier laten uitwerken? Met een team dat fluffy marketingtermen vermijdt en duidelijk communiceert zonder loze beloftes? Dan is Fluo het communicatiebureau dat je zoekt.

We beginnen met doelgroepenonderzoek

Een communicatiestrategie bepalen zonder doelgroepenonderzoek heeft weinig kans op succes. Daarom vertrekken we steeds vanaf een grondige studie van je doelgroep.

We pluizen de markt uit om het perfecte publiek voor je plan te bepalen. Daarna gaan we ook effectief met mensen uit die groep praten om hun dromen, ambities en dagelijkse problemen beter te leren kennen.

Maar we gaan evengoed in gesprek met jou en je collega’s uit verschillende afdelingen. De salesafdeling, bijvoorbeeld, heeft een schat aan informatie over de problemen en twijfels van je doelgroep.

Communicatie met een duidelijk doel

Eenmaal we weten wie je gaat aanspreken, bepalen we samen wat we van die communicatie verwachten. Door doelstellingen vast te leggen, bepaal je makkelijk je budget, stuur je vlot bij indien nodig en stem je de communicatie perfect af op je customer journey.

Zo stellen we een duidelijke communicatiestrategie op waarbij je de impact en return on investment makkelijk kan bepalen.

Boodschap en positionering bepalen

Met een heldere visie gaan we de communicatiestrategie uitwerken. Het centrale gegeven daarbij is uiteraard de boodschap.

Nu je weet met wie je zal communiceren en waarom, bepalen we wat je zal zeggen. En dat kan van alles zijn. Samen bepalen we je positionering en tone of voice als leidraad voor je externe communicatie, zowel online als via traditionele kanalen. Uiteraard focussen we daarbij niet enkel op taal, maar ook op een verfrissende visuele presentatie van je merk.

Waar en wanneer?

Nu is het tijd om de laatste details van het communicatieplan uit te werken. Wie, wat en waarom staan vast. We moeten dus nog waar en wanneer bepalen. Dat doen we als we het communicatieplan opmaken. Vanuit je positionering bepalen we de juiste kanalen en een goed ritme. Dans je een vurige tango of een langzame wals?

Wat het ook wordt, wij zetten in op duidelijke communicatie om van jou de ideale danspartner te maken voor jouw doelpubliek.

Klinkt goed?