Nieuwe website? Grote verandering aan de huidige website gepland? Tijd voor een audit!

SEO-audit: verbeter de SEO van je website

SEO audit

Een SEO-audit is zoals een jaarlijks onderhoud van je wagen: het is belangrijk om na te gaan of alles nog in goede staat is. Soms spoor je met een audit vroegtijdig problemen op, maar je ontdekt evengoed mogelijkheden om je prestaties te optimaliseren.

Wanneer voer je zo’n SEO-audit uit? Voor je een nieuwe website lanceert of een grote verandering doorvoert aan je huidige website. Dan maakt de SEO-audit deel uit van een grotere website-analyse. Of het kan ook gewoon wanneer je je website (nog) beter wil doen scoren op vlak van SEO. Want uit een SEO-analyse haal je vaak heel wat verbeteringen om het verkeer naar je website te verhogen.

Ben je op zoek naar een SEO-agency voor een site-audit en verbeteringen van je SEO-prestaties? Kom eens langs bij Fluo. Geen afspraak nodig, maar wel warm aanbevolen.

SEO-audit: een analyse van je website

Wanneer we een SEO-audit uitvoeren, maken we een uitgebreide analyse van je huidige SEO-strategie, je websiteverkeer en de prestaties van je concurrentie. We gebruiken daarbij data uit SEO-tools. Het doel van zo’n audit is om je organische verkeer te behouden of vergroten.

Hoe doe je een SEO-audit?

Een volledige audit bestaat meer bepaald uit technische SEO, content SEO, zoekwoordenonderzoek, een concurrentieanalyse, tracking en rapportering. Misschien ken je al enkele technische SEO-pijlers, zoals backlinks en internal linking. Maar ook content SEO is belangrijk om te verbeteren op SEO-vlak. Een SEO-audit is dus een hele boterham.

Technische SEO-audit

Op vlak van technische SEO nemen we de kwaliteit van je website onder de loep: de domeinstructuur, interne links, backlinks, laadsnelheid, etc. Bij content SEO gaat het uiteraard om de inhoud van je website. Maak je optimaal gebruik van zoekwoorden in titels en meta-omschrijvingen? En waar liggen er opportuniteiten qua content? Wij pluizen het voor je uit.

Site content audit

Bij content SEO gaat het uiteraard om de inhoud van je website. Maak je optimaal gebruik van zoekwoorden in titels en meta-omschrijvingen? En welke pagina’s worden organisch veel bezocht of waar liggen nog opportuniteiten qua content? Wij pluizen het voor je uit.

SEO-analyse gedaan, zijn we klaar?

Om een werkende SEO-strategie vast te leggen, moet je weten hoe effectief bepaalde zoekwoorden, pagina's, backlinks enz. op je website zijn. Zo’n rapport bevat vaak ook de meest waardevolle pagina's in termen van verkeer en conversie. Daarmee kan je aan de slag om je website te doen groeien of een nieuwe website te lanceren.


Ben je uiterst tevreden met het resultaat of vond je ons stiekem wel een hele toffe bende, dan helpen we je graag verder bij de uitvoering van deze SEO-optimalisaties of om een nieuwe SEO-strategie in detail uit te werken.

Klinkt goed?