Natuurlijk wil je bijblijven en alles goed doen maar al snel zie je door de bomen het bos niet meer.
Wat je nodig hebt, is een grondige audit van je digitale kanalen. Fluo gaat op zoek naar de sterktes en zwaktes van je digitale aanwezigheid. Welke kanalen verdienen meer aandacht, en welke sociale media platformen kan je misschien links laten liggen? Zo’n audit van je digitale kanalen vormt de perfecte basis om een nieuwe, duurzame strategie voor digitale marketing uit te bouwen.
Waarom heb jij een audit nodig?
Voor een audit van je online kanalen vertrekken we vanuit jouw wensen en behoeften. We beantwoorden samen vragen zoals: Op welke kanalen wil je echt inzetten? Wat wil je voornamelijk verbeteren? Waar wil je misschien besparen? Welke doelen wil je in de toekomst bereiken via jouw digitale kanalen?
Zo kunnen we heel doelgericht werken en jou de feedback geven die je zoekt om je online aanwezigheid naar een hoger niveau te tillen.
Inzicht in je huidige aanpak
Op basis van je doelstellingen bekijken we jouw online kanalen en digitale communicatie van dichtbij. Welke content zet je op welk kanaal? Ligt de tone of voice van je sociale media kanalen in lijn met die van je e-mailmarketingcampagnes? Passen je online advertenties ook bij de organische posts van jullie sociale media-accounts? Niets ontsnapt aan onze arendsogen.
We besteden ook veel aandacht aan de inhoud van je digitale content. Sluit de boodschap aan bij de doelstellingen van je bedrijf? Bereik je er de juiste doelgroep mee? En bovenal: kan je mensen overtuigen met je boodschap?
Dat bepalen we enerzijds met ons kritisch oog maar anderzijds ook met statistieken. Data over bereik, betrokkenheid, conversie en ROI spreken namelijk boekdelen.
Voor nog meer inzicht kunnen we ook gebruikersonderzoeken uitvoeren om naar de ervaring van je gebruikers te peilen. Dat kan verklaren waarom bepaalde kanalen minder leads genereren of net iets meer investeringen vragen.
Jouw digitale aanwezigheid versterken
We weten maar al te goed dat analyses, statistieken en rapportjes veel informatie bevatten maar niet altijd evenveel zeggen. Bij een audit van je digitale kanalen krijg je dus altijd een actieplan met meetbare doelstellingen.
Door de cijfertjes te vertalen in specifieke handelingen zetten we je op weg om jouw digitale kanalen doeltreffender te gebruiken.
Wil jij wel eens weten hoe je je digitale aanpak kan verbeteren? Contacteer ons via een van onze digitale kanalen of kom gewoon eens langs voor een koffie.