Growth marketing

Niemand heeft hier een kant-en-klaar antwoord op, zelfs wij niet, als digitale marketingwijsneuzen. Maar wat we wél kunnen is dit: een growth marketingstrategie opstellen die test welke kanalen jouw bedrijf doen groeien. Met een datagedreven aanpak ontdekken we wat groeimarketing voor jou kan betekenen en verbeteren we bestaande strategieën.
Als growth marketing agency dat focust op doordachte marketing geloven we sterk in de kracht van data. Dat vormt geen contradictie met het feit dat mensen bij ons altijd centraal (zullen blijven) staan. Dat merk je meteen wanneer we samen aan tafel zitten om jouw groeistrategie uit te tekenen.
Wat is growth marketing?
Growth marketing is het aantrekken én behouden van klanten door marketingstrategieën voortdurend te testen, analyseren en optimaliseren. Het is een aanpak die blijft evolueren om maximale impact te behalen.
Maar hoe begin je er nu aan?
De basis: je organisatie en doelgroep kennen
Organisaties en marketingplannen hebben stevige wortels nodig om écht te groeien. Daarom starten we elk project met een grondige voorbereiding: onderzoek dus. Growth marketing begint met inzicht in zowel je bedrijf of organisatie, als de markt en je doelgroep.
De eerste stap? Je huidige prestaties analyseren. Welke financiële return krijg je eigenlijk op je marketinginspanningen? Is je aanpak al efficiënt en kunnen we die verder optimaliseren? Die inzichten zijn van belang om je marketingstrategie te versterken.
Maar daar stoppen we niet. We willen je klanten leren kennen, net als hun volledige customer journey. Dat doen we met data uit tools zoals Google Analytics én door in gesprek met hen te gaan. Dit persoonlijke inzicht gecombineerd met harde cijfers stelt ons in staat om de juiste KPI’s te bepalen en te monitoren.
Testen, testen, testen, wie zijn best doet, groeit het snelste
Als growth marketing agency zijn we gefocust op experimenteren. Een goed buikgevoel is fijn, maar we nemen niets zomaar aan. We testen alles.
Dat geldt voor verschillende kanalen: van SEO en account-based marketing tot social media en meer. Denk aan het verfijnen van campagnes, scherper targeten, advertentieteksten herschrijven, of landingspagina’s optimaliseren. We zetten A/B-tests en gepersonaliseerde berichten in om te ontdekken wat écht werkt.
Dankzij deze experimenten leren we jouw doelgroep steeds beter kennen. En met die kennis kunnen we nieuwe tests opzetten, gericht op metrics zoals churn, lifetime value, en customer acquisition costs. Het resultaat? We ontdekken verborgen groeikansen in bestaande kanalen en vinden nieuwe, potentieel betere, opties.
Growth marketing met een datagedreven aanpak
Fluo is meer dan een digitaal marketingbureau. We hebben experts in diverse marketingdomeinen waardoor elk relevant kanaal optimaal benut wordt. Onze datagedreven aanpak zorgt ervoor dat we precies weten wat werkt, waar, en vooral waarom.
Door te testen en analyseren kunnen we leren en optimaliseren. Uiteindelijk bouwen we samen aan een duurzame strategie waarin de juiste kanalen centraal staan. Of je nu meer klanten wil aantrekken, bestaande klanten wil behouden, of je inkomsten wil verhogen: we zorgen voor een plan dat nu werkt en je met minimale aanpassingen ook in de toekomst kunt blijven gebruiken.
Graag ook een groeistrategie met stevige wortels?
Laat het ons weten en zet je maar schrap - wij zijn er klaar voor.