Het doel is duidelijk: groeien. Maar hoe doe je dat op een efficiënte en duurzame manier?

Growth marketing

Growth marketing

Dat is de vraag van één miljoen.

Helaas kan niemand die zomaar voor jou beantwoorden, ook wij niet. Maar we kunnen wel een growth marketing strategie uitwerken om te testen wat de beste kanalen zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Op basis van data en tests kiezen we nieuwe groeimethodes en optimaliseren we de bestaande.

Als data-gedreven marketing agency hechten we veel belang aan objectieve statistieken maar we vergeten nooit dat mensen altijd centraal staan. Dat zal je zelf wel merken wanneer we samen je groeistrategie bespreken.

Je bedrijf en doelgroep door en door leren kennen

Net zoals bomen hebben bedrijven en marketingplannen sterke wortels nodig om te groeien. We beginnen elk project daarom met een goede voorbereiding van de bodem. Growth marketing berust op een grondige kennis van de stand van zaken in jouw bedrijf en van de markt.

Eerst gaan we de huidige prestaties van je bedrijf analyseren. Enkel door de financiële impact van marketing te snappen, kunnen we je marketingaanpak efficiënter maken.

Daarnaast analyseren we de klanten en de customer journey om ook die beter te begrijpen. Dat doen we zeker niet alleen op basis van data via bijvoorbeeld Google Analytics maar ook door bijvoorbeeld gesprekken en interviews aan te gaan met de klanten. Wanneer we je bedrijf, de markt en je customer journey volledig begrijpen, kunnen we accuraat de benodigde kpi’s bepalen en tracken.

Testen, testen en nog eens testen

Een sterk buikgevoel kan een meerwaarde zijn bij growth marketing, maar we nemen niets aan en sluiten niets uit, zonder het eerst uitvoerig te testen.

De belangrijkste stap bij growth marketing is dus de experimentatie met allerlei kanalen: SEO, account-based marketing, sociale media en noem maar op. We verzamelen data door te sleutelen aan de campagne-instellingen, de targeting te verbeteren, de advertentietekst of afbeeldingen te wijzigen of de landingspagina's bij te werken.

We kunnen zelfs nog een stap verder gaan en experimenteren met gepersonaliseerde berichten en A/B tests.

Aan de hand van deze tests leren we de gebruikers beter kennen en kunnen we doelgerichter testen. En door steeds verder te testen en de juiste metrics zoals life-time value, churn en customer acquisition costs te tracken, kunnen we uiteindelijk kanalen identificeren die misschien meer potentieel bevatten dan eerst gedacht en bestaande kanalen optimaliseren.

Fluo is niet zomaar een digital marketing agency. We hebben experts in allerlei marketingdomeinen waardoor je er zeker van mag zijn dat we alle relevante kanalen optimaal benutten.

Growth marketing met een datagedreven aanpak

Zoals gezegd, staat data centraal bij onze aanpak. Door veel te testen, data te verzamelen en statistieken te analyseren, komen we te weten welke aanpak het beste werkt om jouw klantenwerving, klantbehoud of inkomsten te verhogen.

Uiteindelijk kunnen we dan een duurzame strategie uitwerken en bepalen welke kanalen centraal moeten staan in jouw marketingplan.

Zet je maar schrap; wij zijn er alvast klaar voor.

Klinkt goed?